TECHNICKÝ TALENT

Screening schopností s orientací na porozumění technice a přírodovědná řešení

Autoři testů

Tereza Kimplová

PhDr. Tereza Kimplová, Ph.D.

PhDr. Tereza Kimplová, Ph.D. je psycholožka a vysokoškolská pedagožka vykonávající funkci vedoucí katedry pedagogické a školní psychologie PdF OU. Je autorkou knih o životě se zrakovým postižením, publikací s orientací na partnerskou a manželskou psychologii či výzkumů z oblasti technického nadání a genderového přístupu k němu. Dlouhodobě působí jako lektorka vzdělávacích a seberozvojových kurzů. Absolvovala řadu akreditovaných odborných kurzů a nyní prochází komplexním terapeutickým výcvikem v metodě Biosyntéza. Věnuje se práci zaměřenou na provázanost tělesných a psychických procesů s přihlédnutím k jedinečnosti vnitřních zdrojů každého člověka.

Radim Badošek

PhDr. Radim Badošek, Ph.D.

PhDr. Radim Badošek, Ph.D. je psycholog a vysokoškolský pedagog. V současné době pracuje jako odborný asistent na katedře pedagogické a školní psychologie PdF OU. Věnuje se mimo jiné problematice technické kreativity a technického porozumění, přičemž na tomto poli aplikované psychologie využívá předchozího vzdělání ve slaboproudé elektronice, pracovním zkušenostem v lehkém strojírenství a dále v oblasti personálního poradenství jako konzultant a diagnostik. Na Ostravské univerzitě jako první otevřel výuku předmětu Experimentální psychologie. Je recenzentem několika odborných časopisů. Při poskytování výcviků manažerských dovedností v předchozím zaměstnání absolvoval více než 200 hodin jako asistent vedoucího výcvikové skupiny. Průběžně se vzdělává pomocí specifických kursů. Např.: diagnostika poruch učení; hypnóza; biofeedback, forenzní psychologie, krátká strategická terapie, kresba lidské postavy.


Josef Kimpl

Ing. Josef Kimpl

Ing. Josef Kimpl, Mn.Žel. je IT kouzelník a zachránce úpících nešťastníků, kteří zhusta neví co to znamená „zrestartovat“, „čudlík“, „vyskakovací okno“, „chybová hláška“, „hypernatursimplinormohyposkenování harddisku“. Je vystudovaný strojní inženýr, který již 20 let pracuje úspěšně v oboru IT, na což má svou firmu. To že přežil v tomto modu do současnosti znamená že je asi dost dobrý. Mezitím se živil jako učitel fyziky. Ve svém volném čase se stará o děti. Asi se mu chce (a nebo musí). Nejraději má čtyřdenní období, ve kterém má na hrbu všecko. Asi je dobrý (že je během toho časového úseku nezabije ani 48% svěřených), nebo mu následná odměna v naturáliích, nebo klid v domácnosti stojí za to. Psychologii obecně moc nebere, protože zcela jasně ví, že je to obvykle snůška keců prdů, která jenom planým žvaněním zabírá místo skutečné práci. Jen nedovede pochopit, že to ještě neprasklo a někteří lidi se pořád zcela vážně tváří, že je to důležitá věda. V našem případě technické kreativity a talentu učinil výjimku, protože se jednalo o něco konečně uchopitelného jasným rozumem na základě informací a požadavků spoluautorů vybral, některé úlohy sám vymyslel a nakreslil baterii TTPP. U dalších dotazníků a testů přispěl odborným a pohrdlivým odsudkem, který výše zmíněné uchránil před jízlivým posměchem při prezentaci výsledků, a to i na katedře fyziky na MatFyz UK, kde výsledek byl až na hyperkorektní drobnosti přijat kladně.

Marek Lučný

Marek Lučný

Marek Lučný je středoškolský učitel na Střední škole průmyslové a umělecké v Opavě. Vyučuje převážně předměty související s oborem informační technologie. Podílel se na vytvoření webové aplikace k testování technického talentu.